Circuitdag Assen

Hieronder lees je wat een dag inhoud op het TT circuit Assen tijdens een rijvaardigheidstraining of als je wilt racen op het circuit met Racecracks Trackdays & Racing school.

Direct inschrijven

Scroll down for the English version.

De 2019 circuitdagen kalender van het TT circuit Assen zijn op: 
Dinsdag 4 Juni
Woensdag 5 Juni
Maandag 26 Augustus
Woensdag 11 September
(de 2018 motor cicuit training was volgeboekt dus schrijf je snel in en maak gebruik van de vroegboekkorting die we hanteren tot en met 31 December) Incl de vroegboekkorting, vrij rijden: 179,- en  instructie 199,-
Inschrijfgeld na 31 December voor het vrij rijden bedraagt 209,- en instructie 229,-
Schrijf je via de 2 daagse knop in voor 4 & 5 Juni, dan geldt er een extra korting!
2 daagse incl 2 daagse korting en vroegboekkorting: vrij rijden 349,- en instructie 389,- 
Na 31 December inclusief de 2 daagse korting: vrij rijden 399,- en instructie 439,- 
Zie data en prijzen!  Pak je agenda en noteer!

Inschrijven kan via de pagina date & prijzen.  Er komen bij ons vaak motorrijders die twijfelen of ze wel de juiste rijtechniek toepassen. Door deze twijfels besturen ze de motor niet overtuigend genoeg en doen ze precies wat de motor niet fijn vindt. Ze hangen in de bocht erg aan het stuur, knijpen te hard in de handvaten en geven geen goede stuurimpuls waardoor de bochten juist langer worden en de rechte stukken korter. Maar het is juist de bedoeling om de bochten korter te maken en de rechte stukken langer. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat je niet lekker op de motor zit en je snel moeie en stijve spieren krijgt. Ook tintelende handen en vingers is een gevolg hiervan.

Tijdens onze trainingen leer je precies wat je wel moet doen op de motor en wat je vooral niet moet doen. Waardoor je veel langer, sneller, veiliger en met veel meer plezier zal motorrijden. 

Niveau 1 is speciaal voor de straatrijders ingericht met soortgelijke problemen. Dit gaan we mondeling uitleggen en in de praktijk gelijk oefenen op het veilige circuit. Hier sta je niet stil voor een stoplicht maar ben je continu bochten aan het rijden om de juiste rijtechniek in de praktijk te brengen.

Zelf een dagje circuit rijden op circuit TT Assen? Circuitrijden voor beginners, gevorderden en ervaren rijders die op hun eigen motor de rijtechniek willen verbeteren tijdens een leuke en leerzame rijvaardigheidstraining of vrij rijden sessies voor de ervaren rijders. 

 

Circuitrijden Assen

Opzet evenement 

Ook in 2019 zijn er talloze rijvaardigheid cursussen voor Niveau 1, niveau 1+ en niveau 2 en zal er een extra theorieblok plaatsvinden voor de middag in het Media Center.

Op tt assen hebben alle deelnemers de hele dag gratis tijdwaarneming! Via www.ontime.bike kan je jouw rondetijden terug zien. 

Ieder niveau kan 5 sessies per dag op het circuitrijden met in totaal 93 minuten rijtijd.

Verder staat het geweldige Media Center de gehele ochtend tot onze beschikking waar de inschrijving, briefingen en theorie zal plaatsvinden als stabiele basis voor de veilige trainingen. Verder kunt u hier gratis koffie en thee pakken bij alle trackdays. 

 

Adres TT Assen circuit: De haar 9. 9405 TE Assen. 

 

De circuitdagen beginnen met de Inschrijving en ophalen rijnummer. De avond ervoor tussen 20.00 en 20.30 en de dag zelf kan je jezelf aanmelden tussen 7:30 en 8:00. De laatste sessie (niveau 4)  is om 17:30 afgelopen. Niveau 1 is als 1e klaar om ongeveer 16.30 uur. 

 

Meer info over een Circuitdag Assen

Groepsindeling TT Assen circuit

Bij Racecracks laten we de onervaren circuitrijders niet aan hun lot over tijdens hun trackday. Wij hebben erg goede begeleiding met de motor training in niveau 1, 1+ en niveau 2 waarbij je veel progressie zal maken. Daarnaast goede groepsindelingen voor alle motorrijders dus circuitrijden voor iedereen. Ook bij het vrij rijden waardoor je veel fijner en veiliger zal rijden en meer kan leren. De ervaring leert dat de deelnemers die les hebben genomen een veel betere basis hebben om uiteindelijk sneller en veiliger te vrij rijden in niveau 3 of niveau 4.

Niveau's met bijbehorende rondetijden. Geen ervaring? Dan start je in niveau 1. Uitleg:  http://www.youtube.com/watch?v=vfaspr0Al3g&t=0s

1:    met les: 2:45 en hoger

1+:  met les: 2:25 - 2:44

2:    met les 2:10 - 2:24  (laatste sessie vrij rijden)

3:    vrij rijden: 2:01 - 2:19  (bij genoeg animo een A en B groep op basis van rondentijden)  wil je bij je maatje in de groep stuur dan Ferry een email.
 
4:    vrij rijden: 2:00 en lager. 
 
Privetraining 3: 2:01 - 2.09 veel aandacht om zo veiliger hard te gaan tijdens je circuitdag. 
Privetraining 4: 1:55 - 2:00 de ultieme race cursus om te trainen en sneller te worden voor je wedstrijden.
 
 
Circuit Assen zelf rijden

 

 

Pitbox huren tijdens trackday Assen

Pitboxen zijn te huur voor je circuit event op Assen. Kosten 120- per dag per box of 30,- voor een pitboxplek op basis van maximaal 6 -7 motoren per pitbox.

 

Reserveren box, stuur een mail naar: info@racecracks.nl en maak vervolgens 120,- over naar de ING rekening van Racecracks met vermelding van uw naam. Rekening gegevens:  IBAN: NL76 INGB 0007 0481 27    BIC:  INGBNL2A t.n.v. Racecracks B.V. te Wateringen

Boxen zijn de dag voor het evenement beschikbaar vanaf 18.30. Bij het ophalen van de sleutel betaald u 100,- borg die u de volgende dag weer terug krijgt via Rijders Info bij het inleveren van de sleutel en schone pitbox.

Uiterlijk om 18.00 moet de pitbox weer leeg zijn.

 
Paddock faciliteiten 
Je kan overnachten op de paddock door zelf een slaapplek te creeren. Toiletten, douches en stroom aanwezig. Banden en onderdelenservice V-racing en de fotograaf zijn altijd aanwezig. Meestal is vering specialist Robin Duyzers aanwezig voor een geslaagde circuitdag. Op de paddock is een horecapunt waar je terecht kan voor warme en koude dranken en snacks + broodjes. 
 
Op de paddock is een benzinepomp die de gehele dag geopend zal zijn vanaf een uurtje of 9:00. Contant betalen of pinnen is mogelijk.
Naast de benzinepomp is ook een geldautomaat aanwezig.
 
 
Geluid
 
Dynamische geluidlimiet is 101 dBa bij een Tracksday op het TT Assen circuit.
Het totaal geproduceerde geluid per motor wordt iedere ronde dynamisch gemeten en de maximale toegestane dynamische geluidlimiet ligt bij 101 dBa tijdens de circuittrainingen. Motoren welke tussen de 101 en 103 dBa produceren krijgen bij de eerste geluidoverschrijding een waarschuwing, bij de tweede overschrijding volgt er definitieve uitsluiting van deelname aan de circuittraining zonder restitutie van het inschrijfgeld.

Zorg voor een DB-killer of nog beter een standaard demper. Een geluidbron welke meer dan 101dBa produceert wordt eruit gevlagd en krijgt een herkansing; een geluidbron welke meer dan 104 dBa produceert wordt eruit gevlagd en per direct uitgesloten van verdere deelname en krijgt geen herkansing; uitsluiting van deelname is zonder restitutie van het inschrijfgeld. Kortom, zorg voor een DB-killer of standaard uitlaat.

Let op met een yoshimura uitlaat demper omdat deze vrij luidruchtig zijn over het algemeen. 

 

Circuit rijden Assen

Direct inschrijven

 

 

Vlaggencodes circuit Assen

Zorg dat je de onderstaande vlaggencodes goed kent voor de veiligheid van jezelf, medecoureurs,
organisatie en baancommissarissen.
 
Gele vlag gezwaaid.
Direct gevaar op of vlak naast de baan, kans op Rescue-voertuig op of naast de baan, echt duidelijk
snelheid minderen, rechtop zitten, klaar zijn om te stoppen, inhalen verboden tot het punt waar de
groene vlag getoond wordt.
 
Geel / Rood gestreepte vlag.
Verslechtering van de grip op het hiernavolgende baanvak, dit kan b.v. door olie, een plas water of
grind komen.
 
Zwarte vlag in combinatie getoond met rijnummer.
Rijder met getoond rijnummer moet verplicht de volgende ronde stoppen in de pitstraat, mocht het
tonen van de zwarte vlag als reden hebben dat het om een geconstateerde geluidoverschrijding gaat
dient de rijder zich te melden bij Rijdersinfo.

Zwarte vlag met oranje cirkel in combinatie getoond met rijnummer.
Rijder met getoond nummer moet zo snel mogelijk op een veilige manier en plaats stoppen en de
baan verlaten i.v.m. een vermoedelijke defect aan de motor, motor heeft bv. olielekkage.
 
Witte vlag In het navolgend baanvak rijdt een langzaam voertuig, onderling
inhalen niet toegestaan behalve een zeer langzame rijder, voertuig met gepaste snelheid aan de vrije
kant inhalen, nadat het voertuig gepasseerd is, is inhalen weer toegestaan.

Rode vlag gezwaaid getoond en/of rood knipperende lampen langs de baan.
Training of race is onderbroken, snelheid minderen, inhalen verboden, in een rustig tempo
doorrijden naar de pitstraat of door officials aangegeven plaats voor instructie.
 
Groene vlag einde ongeval situatie, circuit veilig, inhalen weer toegestaan, na
de laatste gele vlag moet de groene vlag stilgehouden getoond worden op de eerstvolgende
vlagpost, tijdens de eerste ronde van iedere training wordt deze vlag ook getoond.

Witte vlag met rood kruis stil getoond het begint te regenen in het volgende
baanvak. Deze wordt op de Racecracks dagen op Assen vaak gebruikt ipv de olie vlag dus let op en rij
rustiger ivm mogelijk gladde baan.
 
Finishvlag, einde training, na het afvlaggen rij je in een stevig tempo een
volledige uitloopronde, bij Ramshoek rij je aan de rechterkant van de baan, je linkerarm is gestrekt
omhoog, bij de ingang van de pitstraat sla je rechtsaf de pitstraat in, voor het technostation sla je
rechtsaf naar het parc-fermé.
 
 
 
Ophalen amb transponder
 
Wat is een transponder? De transponder meet wanneer jij over de sectors of start-finish rijdt. Ook kan je op mylaps de uitslagen en met tive timing je rondetijden terug zien.  Een transponder kopen is niet nodig. Deze krijg je in bruikleen van Racecracks. 
Loop na je inschrijving op het bordes van de 1e etage naar Timekeeping toe. Bij timekeeping haal je de transponder op en geeft je je rijnummer van de dag op. Neem de transponder mee naar het opstellen voor de 1e sessie. Het personeel van TT-Assen monteert de amb transponder houder. Daarvoor gebruikt het TT-circuit een speciale transponderhouder voor. Je kan ook zelf een mylaps transponder + lader kopen en je transpondernummer doorgeven. 
Na de laatste sessie wordt in het gesloten park de transponder + houder van je motor gehaald door personeel
van het TT-circuit. Wilt je eerder naar huis of rijdt je de laatste sessie niet? Vergeet dan NIET om de
transponder in te leveren bij Timekeeping op de 1e etage! Je bent zelf verantwoordelijk dat de transponder
heel terug komt en een reparatie niet nodig is.
Jouw timing en resultaten kan je het makkelijkste terugzien op http://www.raceresults.nu Hier kan je ook de live timing zien. Ook een handige site hiervoor is mylaps speedhive. 
Nog even en dan zal er overgestapt worden naar de x2 transponder met nieuwe techniek. Deze mylaps x2 transponder is de opvolger van de huidige mylaps 260. 
Wil je er zelf 1 kopen? Deze AMB transponder vindt je makkelijk via Marktplaats. Vervolgens maak je een account aan en kan je inloggen. Tijdens je circuitdag of race kunnen zelfs andere met live timing meekijken en precies zien wat je positie is en je rondetijden. Vervolgens kunnen ze deze informatie met het pitbord aan de coureur laten zien. Achteraf kan je de uitslagen opzoeken door je amb transponder nummer in te toetsen en zo inzicht te krijgen in je prestaties. 
 

 

Les op circuit

Direct inschrijven

 

Racecracks staat erom bekend dat het de puntjes op de i heeft qua organisatie, veiligheid en lesniveau.

Kortom: Reserveer bij Racecracks voor een geweldige circuitdag. We gaan je zeker vermaken tijdens de motor circuit training op Assen. 
 
 
ASSEN

Trackday Assen

Below we will explain what a track day on Assen looks like when you book a with Racecracks Trackdays & Racing school. 

Grab your agenda and note:

The 2019 days on the TT circuit of Assen are:

·         Tuesday, June 4th

·         Wednesday, June 5th

·         Monday, August 26th

·         Wednesday, September 11th

The costs for free riding are 209, - and instruction 229, -

You can register via the page date & prices.

Very often we meet motorcyclists who doubt whether they apply the right driving technique or not. Because of these doubts they do not drive the bike as they should and do exactly what the bike does not like. Hanging on the clip-ons, pinching the handlebars or not giving the right steering impulse are quite often the characteristics of it.

All this together shows that you are not comfortable on the bike and you quickly get tired and stiff muscles. Also tingling hands and fingers is a consequence of this. During our training you will learn exactly what you have to do on the bike and what you should not do. After learning this, you will be able to drive longer without pain and with a lot more fun

Level 1 is specially designed for street riders with similar problems. We will explain this in one of the sessions and practice it on the safe track. On the track there are no traffic lights to bother, so we can fully concentrate on riding corners and practicing the right driving techniques.

Do you want to experience a track day on the TT circuit Assen? We offer trackdays for beginners, advanced and experienced riders who want to improve their riding technique on their own motorbike during a fun and instructive driving skills training. This is also possible in our free driving sessions.

Setup event

Also in 2018 there are countless driving skills courses for Level 1, level 1+ and level 2 and there will be an extra theory block in the afternoon in the Media Center.

On Assen, all participants will have free time keeping in the afternoon sessions ! 30 minutes after the session, the lap times are displayed on the board at Riders info and can be seen at www.raceresults.nu

Each level rides 5 sessions a day on the track with a total of 93 minutes driving time.

Furthermore, the great Media Center is at your disposal throughout the morning where registration, briefings and theory will take place as a stable basis for safe training. You can also get free coffee and tea over here at all trackdays.


Group composition TT Circuit Assen.

At Racecracks we really mind about the inexperienced track drivers. We offer very good guidance during our motor training in level 1, 1+ and level 2, which is a guarantee for making a lot of progress, together with very good group compositions. This is not only a service we offer for the instruction groups, we also take care of proper group composition in the free ride groups, which contributes to a nicer and safer experience, with more opportunities to learn.

In our experience, participants who had taken lessons, do have a solid base from which they are able to drive faster and more safe in level 3 and 4.

Levels with corresponding lap times. No experience? Then start in level 1.

Explanation: http://www.youtube.com/watch?v=vfaspr0Al3g&t=0s

·         1: with lesson: 2:45 and above

·         1+: with lesson: 2:25 - 2:44

·         2: with lesson 2:10 - 2:24 (last session free riding)

·         3: free riding: 2:01 - 2:19 (if there are enough participants for an A and B group based on lap times)

·         4: free driving: 2:00 and below.

Private training 3: 2: 1 - 2.09 a lot of attention to go safer during your track day.

Private raining 4: 1:55 - 2:00 the ultimate race course to train and become faster for your races.





Schrijf je in voor de Tips & Acties van Racecracks