Zandvoort
Circuit informatie
  • 4.259 m
  • 15 bochten
  • 13 mei 2024
  • Vanaf € 269,00
  • Instructie = volgeboekt
  • 1 plekken vrij rijden beschikbaar
Circuit informatie
Boek evenement
Selecteer instructie of vrij rijden

Je hebt gekozen voor: "vrij rijden". Racecracks deelt je vervolgens in voor het juiste niveau. Een niveau claimen is niet mogelijk. Kies hieronder je opties. Zorg dat je rondetijden in je portaal up-to-date zijn en werk deze af en toe bij.

Ieder zonder circuit ervaring op een groot circuit start in niveau 1. Heb je al rondetijden? Vul deze in op je portaal. Met het aanvinken van een niveau geef je Racecracks een advies voor het niveau. Racecracks bepaalt aan de hand van de info + rondetijden + de snelheid van de andere rijders in welk niveau je geplaatst wordt.
Rijstijl op straat of op het circuit
Event extras
Opmerking
Login voor de wachtrij


Login om je in te schrijven voor de wachtrij

Inloggen

Uitgebreide informatie per onderdeel

Geluid

NIEUW. LET OP: Enkel voor rijders die boven de 2.00min rijden op Zandvoort, Assen en Ecuyers. Ben je sneller en schrijf je toch in dan zal je worden uitgeschreven en het inschrijfgeld min 10,- administratiekosten teruggestort krijgen. Ook niet sneller dan 2.50min op Spa, 1.50min zolder en 1.15min op Mettet. 

Dynamische geluidlimiet is 93 dBa en zal uitkomen van de laatste bocht gemeten worden. Dus aan het einde van De Arie Luyendijkbocht.

Motoren welke meer dan 93 dBa dynamisch produceren krijgen bij de eerste geluidoverschrijding een waarschuwing, bij de tweede overschrijding volgt er definitieve uitsluiting van deelname aan de circuittraining zonder restitutie van het inschrijfgeld.

Zorg voor een DB-killer of nog beter een standaard demper.

Het dempingsmateriaal in je demper verbrand. Laat deze elke winter vullen door een uitlaatspecialist. Pajic R&D bijvoorbeeld. 

 

Technische toelating

Motoren kunnen voorafgaand aan het evenement door Racecracks worden onderworpen aan een technische keuring op de navolgende onderdelen: Uitlaat, rem en remblokken, gashendel, vloeistofdichtheid, ketting, banden en algemene technische staat.

Spiegels dienen deugdelijk te worden afgeplakt met geschikte tape of te worden ingeklapt.

Het gebruik van camera’s op het lichaam of op de helm is NIET toegestaan. Enkel op de motorfiets gemonteerd en degelijk extra geborgd.

Je bent zelf verantwoordelijk voor een motor die in een goede en veilige technische staat verkeerd.

 

 

Op de paddock (parkeerplaats) zijn diverse voorzieningen aanwezig ter ondersteuning van de rijder en zijn motor. Er is een tankstation en er kan overdag eten en drinken gekocht worden.

Je kan overnachten op de paddock door zelf een slaapplek te creëren. Tent, bus of caravan zijn een aantal mogelijkheden. Toiletten, douches en stroom is aanwezig.

Oude olie en remvloeistof kan in de speciale olie drains. Overig afval in de bakken aub en neem na afloop van het evenement je oude banden mee naar huis. Neem ook altijd de blauwe "camping"stekkers mee van het type 3-polig 16A en neem geaarde 220V stekkers mee.

Er zijn ook 32A  5-polig aansluitingen op de paddock.

We bieden 5 sessies per dag aan met een goede groepsindeling welke we tijdens de dag gaan optimaliseren.

Adres: Burgemeester van Alphenstraat 108,2041KP Zandvoort

Racecracks huurt een nachtwaker in zodat je gratis op de hoofdpaddock kunt overnachten en al je spullen kunt klaarzetten zodat je de circuitdag relax kan beginnen

De fotograaf zal van ieder mooie foto’s maken.

Het dragen van motorspijkerbroeken, jethelmen en capuchons is NIET toegestaan.    

Het gebruik van de volgende beschermingsmiddelen tijdens het rijden op het circuit en het rennerskwartier is verplicht:

Een onbeschadigd lederen raceoverall of leren broek en jas waarbij de jas en broek degelijk aan elkaar vast geritst wordt.

Een textiel motorpak dat glijvast en hittebestendig is eveneens toegestaan maar enkel voor niveau 1.

Een onbeschadigd lederen lange handschoenen en hoge motorlaarzen die de polsen en enkels bedekken.

Een rugprotector.

Een onbeschadigde integraal helm (helm met uitsluitend kinbescherming en 1 van de volgende keurmerken: het Europese ECE.22.05, het Japanse JIS T8133 en het Amerikaanse SNELL M2010.   Voor de instructie niveaus is ook een systeemhelm toegestaan als de klep gesloten is en met genoemde keurmerken. 

Pitbox en pitboxplek

Bij de inschrijving kan je de optie aanvinken voor een eigen pitbox of een pitbox delen met anderen. Een pitbox delen noemen wij een "pitboxplek"   

Heb je al ingeschreven en wil je een pitbox of pitboxplek huren? Stuur Racecracks even een e-mail.

Wil je de avond ervoor al in de pitbox? Dan betaal je op Zandvoort 50% meer.

Boxen zijn de dag voor het evenement meestal beschikbaar vanaf 20:00. Bij het ophalen van de sleutel betaald je 100,- borg die je bij het inleveren van de sleutel weer terug krijgt.  

Bij je aanmelding ontvang je een rijnummer maar ook een tijdwaarneming sticker die je op de motorfiets plakt.    

Plak de sticker op plastic of glasvezel (op de kuip) aan de rechterkant dus aan de kant van de gashendel.   

De stickers niet op carbon plakken, niet op elkaar bij 2 stickers en niet aan de binnenkant van je kuip. Ook niet op het frame, staal, aluminium etc en niet op je lichaam.   

Plak je de sticker niet goed. Dan registreert de sticker geen rondetijden. De sticker kan je na het evenement van je motor halen en weggooien.  

Op Zandvoort is de privetraining incl een pitboxplek

We gaan weer rijders begeleiden. Deze rijders willen we verder helpen om hun rondetijden omlaag te krijgen en hun rijtechniek te verbeteren.    

Meestal monteren de instructeurs met de rijtraining een camera op hun motor voor videoanalyse zodat je nog meer inzicht krijgt in de verbeterpunten. Dit is een service van de instructeurs dus hier betaal je niet voor.    

Heb je het gevoel niet te weten hoe je veilig nog harder kan gaan, dan is dit een unieke kans om op hoger niveau les te krijgen en zo sneller en vooral veiliger hard te gaan.